Lyn kuyper is een 360 graden media maker met veel ervaring in de branded content. Momenteel is zij werkzaam bij uitgeverij Hearst en zij is beschikbaar voor freelance opdrachten.
Kunst & Cultuurwetenschappen
Lyn Kuyper studeerde Kunst & Cultuurwetenschappen aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam. Lyn Kuyper: “Ik wilde me niet vastpinnen op één studie en in de studie Kunst & Cultuurwetenschappen zitten economie, psychologie, sociologie, filosofie en geschiedenis.” Haar afstudeerrichting was Media en daarmee kwam ze na haar studie terecht bij het NOB, het Nederlands Omroepproduktie Bedrijf, waar ze planner van montage-units werd. “Niet echt mijn droombaan, maar ik kreeg hier wel de kans om een managementcursus te doen, zodat ik het team kon leidinggeven. Daarnaast heb ik een marketing- en communicatieopleiding kunnen doen.”
Merkgericht denken
Lyn Kuyper heeft in de mediabranche echt haar passie gevonden. “Ik hou van het merkgericht denken. Hoe kun je een merk verbeteren en optimaliseren en een betere connectie met de doelgroep hebben? Dat vind ik mooi om te onderzoeken. Dat zie ik in de toekomst ook wel voor me: dat ik voor een merk kies die een eigen contentafdeling opzet of al heeft en we vanuit het merk direct het hart van de consument kunnen raken.”
Onderliggende missie
Bij elk merk waar Lyn Kuyper haar tanden inzet, vindt ze een onderliggende missie. Bij Yes was dat: hoe kunnen we vrouwen meer zelfvertrouwen geven? Met dat doel werd het tijdschrift en de website gecreëerd. Ook bij Allerhande had Lyn een doel: “Hoe geweldig zou het zijn als we Nederland zonder pakjes en zakjes leren koken? Om met losse ingrediënten een fantastische maaltijd neer te zetten? En we waren fan van koken met verse kruiden. Als de nieuwe Allerhande in de winkels lag, zagen we de verkoop van verse kruiden omhooggaan. Mooi om te zien dat onze recepten effect hadden.” In totaal werkte Lyn Kuyper 6,5 jaar voor Allerhande tot dat DPG Media op zoek was naar een contentmarketing director voor het opzetten van een branded contentafdeling. Met een klein team werd er branded content gemaakt voor de grote vrouwentitels van DPG Media, zoals Libelle, Margriet, Kek Mama, Flair, Flow en Nouveau.